چگونه در خانه عطرهای خوشبو درست کنیم


آیا تا به حال به این فکر کرده اید که می توانید عطرهای زیبایی را در خانه درست کنید؟ در این مطلب ترفندهایی برای ساخت عطر در خانه را به شما می گوییم که بسیار آسان و کاربردی هستند تا هر مردی با استفاده از این ترفندها یک عطر خانگی برای خود تهیه کند. عطر یکی از دئودورانت های شخصی است که بسیاری از افراد بنا به علاقه خود از عطرهای خاص و متنوع با قیمت های متفاوت استفاده می کنند. این می تواند بر کیفیت سبک زندگی ما و هیجانات لذت بخش در خانه بیفزاید.

 

عطرها از عصاره تعداد زیادی از میوه ها و گل های مختلف که در هر جایی یافت می شود تولید می شود و پس از طی مراحل تولید در بطری ها و بسته بندی های جذاب و زیبا در دسترس علاقه مندان و مصرف کنندگان قرار می گیرد. اگر می خواهید خودتان عطر مورد علاقه خود را تولید کنید با ما همراه باشید تا در چند مرحله طرز تهیه عطر در خانه را به شما آموزش دهیم.

 

طرز تهیه عطر و ترفند درست کردن عطر در خانه

 

شاید در ابتدا به نظر برسد که ساختن عطر در خانه مشکل ساز است، اما با ترفندهایی که در این مقاله برای شما توضیح می دهیم، متوجه خواهید شد که این جمله اصلا صحت ندارد و می توانید به راحتی در خانه برای خود عطر درست کنید. به کمک این ترفندها انجام دادن. ساختن عطری به دلخواه می تواند برای شما بسیار هیجان انگیز باشد، پس بهتر است این ترفندها را امتحان کنید تا خودتان هیجان و لذت انجام آن را در عمل ببینید. اگر می خواهید به یکی از دوستانتان هدیه بدهید و مطمئن نیستید که کدام را انتخاب کنید، می توانید عطری را که خودتان در خانه با سلیقه او درست کرده اید به او بدهید. هدیه ای که به خود می دهید می تواند همه را خوشحال کند، حتی اگر عطری با گل ها و میوه های معطر باشد.

 

 

 

 

نوتز

 

تمام عطرهای دنیا از ترکیب چند رایحه مختلف به نام نوتز بدست می آیند. با استفاده از هک های عطر خانگی ما می توانید بهترین عطر را در خانه بسازید. عطرهایی که استفاده می‌کنید در سه مرحله به دست شما می‌رسند، رایحه اول ماندگاری و شادابی زیادی دارد و ماندگاری آن حدود 15 دقیقه است. پس از ناپدید شدن نت های اول، رایحه دوم با رایحه گیاهان معطر خاور دور یا با بوی چوب و گل به مشام شما می آید و اصل عطر دوم، عطری است که انتخاب کرده اید.

 

آخرین عطر که مکمل عطر دوم است 5 ساعت ماندگاری دارد. اکثر عطرهای موجود در بازار از 4 تا 5 رایحه تشکیل شده است که هر کدام حاوی اسانس گیاهان معطر، گل و میوه است.

 

ساخت عطر در خانه

 

برای اینکه بدانید چگونه یک عطر خوب بسازید، باید از انواع نت ها آگاه باشید. به طور کلی ما سه نوع ماده اصلی داریم: 1- نت پایه 2- نت میانی 3- نت پایه که با ترکیب این مواد می توانید عطر مورد علاقه خود را بسازید. برای این کار باید از درصد مشخصی از هر کدام استفاده کنید، مثلاً در ساخت عطر باید از 20 درصد نت بالایی، 30 درصد نت پایه و 50 درصد نت میانی استفاده کنید.

 

 

 

 

ساخت عطرهای طبیعی

 

برای اینکه بدانید چه نوع عطری را ترجیح می دهید، باید ترکیبات و رایحه آنها را بشناسید. نت های ابتدایی شامل نعناع، ??رزماری، لیمو، اسطوخودوس، ریحان و بهارنارنج است. نت میانی همچنین حاوی بابونه، دارچین، جوز هندی، میخک، فلفل سیاه، گل رز و یاسمین است. نت های پایه عبارتند از زنجبیل، سدر، وانیل، صنوبر، کاج و نعناع هندی. برای این کار باید از ترفندهای ساخت عطر در خانه نیز آگاه باشید تا بتوانید آن را به راحتی تهیه کنید.

در مجله سلامتی و زیبایی سبزینه راه به چگونگی ت غییر سبک در منزل بیشتر پرداخته شده است.

 

دستور العمل اصلی برای تهیه عطر در خانه

 

برای تهیه عطر در خانه نیازی به یادداشت های شیمیایی ندارید، اما می توانید آن را به راحتی با استفاده از برخی مواد اولیه طبیعی درست کنید. ابتدا برای ساخت عطر خود به یک روغن پایه مانند روغن بادام (شیرین)، روغن جوجوبا و روغن هسته انگور نیاز دارید. سپس سایر آجیل های طبیعی را باید به روغن اضافه کنید. برای اینکه ترکیب طبیعی خود را به عطرهای تجاری نزدیک کنید، باید الکل را به آن اضافه کنید. الکل بهترین انتخاب برای استفاده به عنوان نوتز است زیرا به سرعت تبخیر می شود و آجیل ها را در اطراف پخش می کند. یکی از ترفندهای ساخت عطر در خانه استفاده از مقدار مشخصی الکل برای عطرسازی است.

 

مواد اولیه برای ساخت عطر در خانه

دو قاشق چایخوری روغن بادام، روغن جوجوبا یا روغن هسته انگور

6 قاشق چایخوری الکل

آب معدنی 2.5 قاشق چایخوری

30 قطره اسانس

فیلتر قهوه

سرکوب

 

 

 

 

طرز تهیه و استفاده از ترفندهای عطر در خانه

 

برای تهیه عطر مورد نظر باید تمام ترفندهای ساخت عطر را در خانه انجام دهید که در زیر به آنها اشاره کردیم:

 

ابتدا یک ظرف مناسب برای عطر خود انتخاب کنید.

روغن حاملی را که دوست دارید انتخاب کنید و 2 قاشق غذاخوری در کاسه بریزید.

حالا باید نت ها را به روغن پایه اضافه کنید، بنابراین ابتدا باید نت پایه را 30?، سپس نت میانی را 50? و سپس نت بالایی را 20? مخلوط کنید.

هنگام اضافه کردن نت ها باید به استحکام و تیزی آن ها توجه کنید، اگر یکی از دیگری قوی تر است از مقدار کمی استفاده کنید.

پس از مخلوط شدن مواد، شیشه را باید به مدت 6 هفته کنار بگذارید تا عطر دلخواه به دست آید.

در مرحله آخر مقدار کمی آب معدنی اضافه کنید و لیوان را خوب تکان دهید.

 

استفاده از گیاهان و ترفندها در ساخت عطر در خانه

 

برای انجام این فرآیند، ابتدا باید گلبرگ ها، گیاهان و برگ های خشک شده را با هم گردگیری کنید.

پودر گیاهی را در ظرف مناسبی بریزید و روغن انتخابی را بریزید تا روی آن را بپوشاند.

همه این مواد را خوب مخلوط کرده و درب ظرف را ببندید.

بطری عطر را به مدت دو هفته در مکانی تاریک و خنک قرار دهید. پس از گذشت این مدت، اگر از قوت رایحه خود راضی نبودید، می توانید پیش گیاهان را از بسته بندی خارج کرده و طبق مراحل قبلی مجدداً پیش گیاهان را اضافه کنید.

ممکن است لازم باشد مراحل قبلی را چندین بار تکرار کنید تا عطر مورد نظر خود را بدست آورید.

برای تهیه این عطر نباید روغن آن تعویض شود و روغن باید مانند مرحله اول باشد.

پس از به دست آوردن عطر دلخواه، چند قطره روغن هسته انگور یا روغن ویتامین E به آن اضافه کنید. یکی از ترفندهای ساخت عطر در خانه، استفاده از گیاهان معطر با اندازه مناسب است.

 

 

 

https://my.carthage.edu/ICS/Academics/EXS/EXS_3070__UG16/RC_2017_UNDG-EXS_3070__UG16_-01/Announcements.jnz?portlet=Announcements&screen=View+Post&screenType=next&&Id=eac811a0-a7b8-43e3-a411-ebef535a53c4

https://ezproxy.cityu.edu.hk/login?url=https://sabzinerah.ir/

https://entrance-exam.net/forum/members/wilfredgibson1.html

http://history.lib.ntnu.edu.tw/wiki/index.php/%E4%BD%BF%E7%94%A8%E8%80%85:WilfredGibson1

https://www.pubpub.org/user/wilfred-gibson

https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=https://sabzinerah.ir/

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

http://sites.gsu.edu/jsalters2/1-problem-definition/comment-page-1572/#comment-116189

مشخصات و شباهت های گوشی آیفون 13 و آیفون 12 و توضیح آن ها


انتخاب بین خرید آیفون 13 یا آیفون 12 بسیار دشوار است. حتی زمانی که فاصله بین معرفی این دو گوشی موبایل یک سال است. آیفون 13 مدل جدیدتری است. این گوشی پاییز گذشته وارد بازار شد و دارای تراشه بهتر، دوربین، ترفندهای نرم افزاری جدیدتر و عمر باتری بیشتر است. از طرفی آیفون 12 یک سال پیش عرضه شد و مزیت اصلی آن قیمت پایین تر نسبت به آیفون 13 است. آیا این ویژگی های اضافی ارزش خرید آیفون 13 را نسبت به آیفون 12 بیشتر می کند؟ در این مقاله مقایسه آیفون 13 با آیفون 12 را آماده کرده ایم تا ببینیم آیا ارزش خرید آیفون 13 یا آیفون 12 را دارد، پس با ما همراه باشید.

 

تفاوت های آیفون 12 و 13 را مقایسه کنید

 

1- مقایسه طراحی دو گوشی

 

تفاوت چندانی بین آیفون 13 و آیفون 12 از نظر طراحی پنل جلویی وجود ندارد، به جز یک استثنا. گوشی های سری آیفون 13 نسبت به سری آیفون 12 از بریدگی کوچک تری (به گفته اپل این مقدار 20 درصد است) استفاده می کنند و آیفون 13 پایه نیز از این قاعده مستثنی نیست. به غیر از این، ظاهر هر دو گوشی یکسان است و هر دو دارای لبه های صاف و صفحه نمایش با محافظ سرامیکی برای دوام بیشتر هستند.

و گوشی مذکور تفاوت دیگری در پنل پشتی دارد. در آیفون 12، دوربین ها به صورت عمودی قرار می گیرند. اما در آیفون 13 برای اولین بار دوربین ها به صورت مورب دیده می شوند. وزن مدل جدید نیز کمی بالاتر است. این احتمالا به دلیل باتری بزرگتر آیفون 13 است. گزینه های رنگی جدیدی به آیفون 13 اضافه شد. مدل صورتی به Midnight، White، Starlight، آبی، سبز، و Product RED در iPhone 13 mini و iPhone 13 می پیوندد. رنگ آبی جدید (Sierra Blue) نیز به گرافیت، طلایی، نقره ای اضافه شده است. و گزینه های سبز رنگ. (در iPhone 13 Pro) برای iPhone 13 Pro. البته برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله بررسی آیفون 13 پرو ما را مطالعه کنید.

 

2- مقایسه صفحه نمایش آیفون 13 و آیفون 12

 

در قسمت صفحه نمایش، اپل بیشترین تغییر را نسبت به آیفون 12 داشته است. اگرچه پنل های AMOLED مورد استفاده در سری آیفون 13 دارای ابعادی مشابه مدل های قبلی هستند. اما اپل روشنایی صفحه نمایش را افزایش داده است (28 درصد روشن تر از آیفون 12). آیفون 13 و 13 مینی می توانند 800 نیت روشنایی تولید کنند. در حالی که مدل های 13 پرو تا 1000 نیت روشنایی دارند.

بزرگترین تغییر در مدل های iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max رخ داد. جایی که اپل برای اولین بار از فناوری ProMotion برای این نمایشگرها استفاده کرد. این بدان معناست که این دو گوشی می توانند نرخ رفرش را بین 10 تا 120 هرتز تنظیم کنند تا مصرف باتری کاهش یابد. اگر برای دیدن صفحه نمایش در محیط های روشن مشکل دارید، آیفون 13 را انتخاب کنید. اگرچه صفحه نمایش روشن تر می تواند خواناتر باشد، اما نمایشگر آیفون 12 هنوز برای کارهای روزمره خوب است.

توضیحات بیشتر را نیز می توانید در مجله تکنولوژی و فناوری نیوان تک بخوانید.

 

3- مقایسه برنامه های آیفون 12 و آیفون 13

 

همانطور که می دانید، اپل آخرین به روز رسانی نرم افزاری خود را برای اکثر گوشی های قدیمی خود نیز منتشر می کند. بنابراین می توان گفت که تفاوتی بین نرم افزار آیفون 12 و آیفون 13 وجود ندارد، اما آیفون 12 با سیستم عامل قدیمی تری مانند سال قبل عرضه می شود. این گوشی از iOS 14.1 خارج از جعبه استفاده می کند و می توانید آن را به iOS 15.5 به روز کنید. البته برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله بررسی گوشی سامسونگ سری A ما را مطالعه کنید.

از سوی دیگر، آیفون 13 با iOS 15 خارج از جعبه عرضه می شود و می تواند به iOS 15.5 به روز شود. هر دو آیفون 12 و آیفون 13 برای دریافت سیستم عامل جدید iOS 16 برنامه ریزی شده اند.

 

4- مقایسه عملکرد آیفون 13 و دستگاه ها با آیفون 12

 

اپل در بخش پردازنده در سری آیفون 13 کار خوبی انجام داد و تراشه A14 Bionic از سری آیفون 12 را با تراشه A15 Bionic جایگزین کرد. طبق آزمایشات انجام شده تراشه A15 به کار رفته در آیفون 13 نسبت به تراشه آیفون 12 به طور متوسط ??11 درصد پیشرفت داشته است.تراشه A15 نیز مانند A14 دارای 6 هسته پردازنده (یعنی 2 هسته پرقدرت و 4 هسته پردازشی) است. هسته های کم مصرف)، و موتور پردازش گرافیکی چهار هسته ای. این عصب دارای 16 هسته است. این تراشه یک هسته گرافیکی کمتر از آیفون 13 پرو دارد. اما در موارد محدود، تفاوت بین آنها محسوس است. حقیقت این است که آیفون ها برای چندین نسل به اندازه کافی برای کارهای روزمره سریع بوده اند. آیفون 12 برای کارهای روزمره و حتی کارهای سخت تر، مانند پردازش ویدیو و بازی های سنگین، به اندازه کافی سریع است. از سوی دیگر، اگر از آیفون خود برای کارهای حرفه ای و سخت گیرانه تری برای تولید فیلم، صدا و عکس استفاده می کنید، ممکن است آیفون 12 پاسخگوی نیاز شما نباشد و بهتر است آیفون 13 را خریداری کنید.

 

5- مقایسه حافظه آیفون 13 با آیفون 12

 

اپل ظرفیت ذخیره سازی پایه آیفون 13 را از 64 گیگابایت به 128 گیگابایت افزایش داد و آیفون 12 با 64 گیگابایت حافظه پایه عرضه می شود. بنابراین اگر فضای داخلی برای شما مهم است، آیفون 13 فضای ذخیره سازی بیشتری را در قبال هزینه ای که می پردازید در اختیار شما قرار می دهد.

 

6- مقایسه دوربین آیفون 13 با آیفون 12

 

در اینجا چند تفاوت بین آیفون 13 و نسل قبلی وجود دارد که ممکن است بر تصمیم شما تأثیر بگذارد.

کاربرانی که علاقه زیادی به عکاسی و فیلمبرداری دارند ممکن است متقاعد شوند که این گوشی را با قابلیت های جدید دوربین آیفون 13 خریداری کنند.

 

دلیل پشت لنز مورب دوربین عقب آیفون 13 این است که اپل می تواند از سیستم لرزشگیر سنسور نوری در این گوشی استفاده کند. این تثبیت کننده نسبت به نسخه استاندارد اپتیکال مورد استفاده در آیفون 12 بهبود یافته است. مشخصات دوربین اصلی دو گوشی یکسان است (12 مگاپیکسل عریض، دیافراگم f/1.6 و فوق عریض، دیافراگم f/2.4). اما دوربین اصلی آیفون 13 دارای سنسور بزرگتری برای عملکرد بهتر در نور کم است. دوربین های جلو نیز همین مشخصات را دارند (12 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2)، اما دوربین سلفی آیفون 13 ویژگی های جدیدی از این سری را به همراه دارد. البته برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله بهترین ویرایشگر عکس سامسونگ اندروید و IOS را مطالعه کنید.

 

آیفون 13 اکنون دارای ویژگی جدیدی است که اپل آن را Photo Styles می نامد که می تواند تن رنگ را بدون تأثیر بر رنگ پوست تغییر دهد. می توانید سبکی به نام کنتراست غنی را روی عکس های خود اعمال کنید تا سایه ها در عکس ها و رنگ های تیره عمیق تر شود. سبک واقعی تصاویر را روشن تر می کند. در حالی که سبک گرم بر رنگ های طلایی و سبک سرد بر رنگ های آبی تاکید دارد.

 

یکی از ویژگی های جدید ویدیو حالت سینمایی است که عمق میدان کم ایجاد می کند. در این حالت پس زمینه تار می شود و فرد در فوکوس باقی می ماند. شما می توانید فوکوس را از فردی به فرد دیگر تغییر دهید و حتی می توانید افکت روی آیفون خود را برای تنظیم تاری یا تغییر فوکوس تغییر دهید. حالت سینما در 1080p و 30fps کار می کند.

 

برای کاربرانی که دوربین را ترجیح می دهند، آیفون 13 بهترین انتخاب خواهد بود. دوربین های این گوشی بهتر است و امکانات جدیدی را در اختیار تولیدکنندگان محتوای ویدیویی و عکس قرار می دهد. با این حال، اگر نیازهای شما به عکس های ثابت و فیلم های کوتاه محدود شود، آیفون 12 دوربین بسیار خوبی نیز خواهد داشت.

 

https://gitlab.bsc.es/MurielFuller3

http://charma.uprm.edu/twiki/bin/view/Main/MurielFuller3

https://lwccareers.lindsey.edu/profiles/3215569-glenn-hoffman

https://ams.ceu.edu/optimal/optimal.php?url=https://nivantech.ir/

https://nowewyrazy.uw.edu.pl/profil/MurielFuller3

https://trove.nla.gov.au/userProfile/user/user:public:MurielFuller3/about

https://www.liceovittorinigorgia.edu.it/ilvittorini/2016/10/31/interessante-e-costruttivo-incontro-sulla-raccolta-differenziata-tra-il-sindaco-e-gli-studenti-al-polivalente-di-lentini/#comment-641142

https://harvard.ltd.education/user/murielfuller3/