خواص حیرت انگیز شیره انگور برای سلامت بدن و ناگفته های آن


شیره انگور اصل یا دوشاب دارای خاصیت گرم و لطیفی است و از خواص آن می توان به درمان کم خونی، پیشگیری از سرطان، تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت حافظه و جلوگیری از سکته قلبی اشاره کرد.

 

شیره انگور محصولی است که از انگور به دست می آید که بسیار مفید و دارای خواص فراوانی است. شیره انگور ملایر نسبت به انگور کالری بیشتری دارد و مصرف آن به مقدار کم انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند. این شهد حاوی ویتامین های A، B، C و مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، فسفر و کلسیم است.

شیره انگور با وجود فواید فراوانی که دارد برای افراد دیابتی مصرف بی رویه آن می تواند مضر باشد. البته هرگز فکرش را هم نکنید که شیره انگور یا هر قند طبیعی دیگری حتی یک هزارم قند و شکر فرآوری شده و هزاران محصول مشتق شده از آن ها مضر باشد. باید صادقانه بگوییم که در مقایسه با قند ها و فرآورده های کشنده کارخانه ای شیره انگور، عسل طبیعی، توت، کشمش، مویز، انجیر، خرما و سایر شیرین کننده های طبیعی هرگز و هرگز ضرری ندارند. فقط افراد دیابتی با قطع کامل قند های مصنوعی باید در مصرف قند های طبیعی نیز بسیار محتاط باشند.

 

خواص شیره انگور در طب اسلامی

 

شیره انگور که در طب سنتی با نام انگور نیز شناخته می شود فواید زیادی برای سلامت انسان دارد. این غذا طبیعت گرم و سردی دارد و افراد زیادی می توانند از آن استفاده کنند. این شهد شیرین بسیار مقوی، مغذی و ضد نفخ است و برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است، زیرا حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری از جمله کلسیم، پتاسیم، منیزیم، آهن و ویتامین‌های A، B و C است. بدن، پس از خوردن آن غافل نشوید.

 شیره انگور به دلیل داشتن مقدار زیادی قند طبیعی انرژی را فعال می کند و این قند خیلی سریع در بدن حل می شود و به بدن انرژی می دهد. آب سبزیجات به پیشگیری از بیماری هایی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا، انسداد و رگ های واریسی کمک می کند و از آنجایی که حاوی پتاسیم است، خون را رقیق کرده و از حملات قلبی جلوگیری می کند. دوچاب همچنین در درمان عفونت ها و التهاب ها بسیار موثر است و اثرات شیمی درمانی را کاهش می دهد.

 

شیره انگور و درمان کم خونی

 

کم خونی بیماری است که بسیاری از افراد به ویژه زنان به دلیل رژیم غذایی ناسالم به آن مبتلا می شوند. شیره انگور حاوی آهن و ویتامین B12 است که با افزایش سطح گلبول های قرمز در بدن نقش بسیار موثری در تولید خون دارد و همچنین درمان موثری برای کم خونی است. این غذا یک سوم آهن مورد نیاز روزانه بدن را تامین می کند. برای استفاده از شیره انگور برای درمان کم خونی، خوب است هر روز صبح ? تا ? قاشق چایخوری از این آب میل شود، تولید آهن را در بدن افزایش می دهد و از کم خونی جلوگیری می کند.

 

نوشیدن شیره انگور از سرطان پیشگیری می کند

 

شیره انگور ملایر حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان های قوی است. این آنتی اکسیدان ها با پوشاندن سلول های بدن از سرطان ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند. آنتی اکسیدان ها نیز ترشح گلبول های سفید را تحریک می کنند. وجود مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم و آهن در آب این سبزی به همراه افزایش سطح گلبول های سفید در بدن باعث افزایش ایمنی بدن و محافظت از بدن در برابر بیماری ها می شود.

 

خواص شیره انگور ملایر برای پوست

 

فواید شیره انگور برای پوست بسیار زیاد است. استفاده از آن بافت آسیب دیده پوست را ترمیم می کند و از پیری پوست جلوگیری می کند. همانطور که اشاره کردیم، این اکسیر گیاهی باعث افزایش گلبول های قرمز خون می شود که به حفظ زیبایی و قرمزی پوست کمک می کند. شیره انگور ملایر از پوست در برابر اثرات مضر نور خورشید محافظت می کند و در درمان التهابات دردناک بسیار موثر است. مالیدن مستقیم شیره انگور روی پوست آلودگی ها و چین و چروک ها را از بین می برد و از افتادگی پوست جلوگیری می کند.

 

شیره انگور ملایر در تقویت حافظه و پیشگیری از بیماری آلزایمر موثر است

 

شیره انگور به دلیل داشتن قندهای طبیعی و ویتامین های ضروری، سلول های مغز را تقویت می کند و می تواند انرژی لازم برای فعالیت این سلول ها را تامین کند. غذاهای با طبع گرم نیز در بهبود عملکرد سلول های مغز بسیار مفید هستند، بنابراین شیره انگور نقش موثری در تقویت حافظه و جلوگیری از پیری مغز دارد.

 

فواید شیره انگور برای چاقی

 

افراد کوتاه قد و ضعیف می توانند از شیره انگور برای افزایش وزن و دادن انرژی به بدن خود استفاده کنند. این آب میوه به دلیل کالری بالایی که دارد باعث چاقی می شود بنابراین مصرف آن برای افراد چاق و کم تحرک توصیه نمی شود. این افراد نباید از مخلوط شیره انگور با شیر یا چای استفاده کنند زیرا باعث چربی اضافی و اضافه وزن در بدن می شود. به عبارت دیگر، خوردن شیره انگور ملایر می تواند بر وزن بدن تأثیر بگذارد.

 

خواص شیره انگور برای کودکان

 

شیره انگور برای کودکان در حال رشد موثر است زیرا سرشار از مواد معدنی و ویتامین است. از آنجایی که کودکان برای رشد به مواد مغزی بیشتری نیاز دارند، استفاده از شیره انگور در رژیم غذایی توصیه می شود. از آنجایی که شیره انگور کالری بالایی دارد، برای کودکان ضعیف و لاغر و یا افرادی که در اثر یک بیماری طولانی مدت یا جراحی ضعیف شده اند بسیار مفید است.

 

خواص شیره انگور برای بارداری

 

وجود مواد مغذی فراوان در شیره انگور قوای بدنی زنان کوتاه قد را به ویژه در دوران بارداری تقویت می کند و به رشد بهتر جنین کمک می کند. این غذای شیرین حاوی ترکیباتی مانند فسفر، کلسیم، منیزیم و ویتامین K است که برای افزایش تراکم استخوان بسیار عالی است. بنابراین توصیه می شود برای جبران کمبود کلسیم در دوران بارداری مصرف شود. مادرانی که احتمال ابتلا به دیابت بارداری دارند نباید زیاد شیره انگور ملایر بنوشند و مصرف آن برای دیابتی های قبل از بارداری توصیه نمی شود.

 

خواص شیره انگور برای اعصاب

 

شیره انگور ملایر به دلیل وجود منیزیم در ترکیبات خود، میزان کلسیم را در اعصاب و عروق خونی متعادل می کند و اعصاب را آرام می کند و باعث بهبود خلق و خو و افزایش نشاط افراد مبتلا به افسردگی می شود.

 

برخی دیگر از خواص شیره انگور و فواید آن

 

  • خواص خونساز و آنتی اکسیدانی که به تعادل سطح کلسترول کمک می کند. از بدن در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند.
  • سرشار از خواص خون ساز و آنتی اکسیدانی و همچنین ویتامین ها و مواد معدنی است.
  • حاوی ویتامین های A، B، C، پتاسیم و آهن است و ایمنی بدن را افزایش می دهد.
  • سرشار از آهن و پتاسیم است که برای تشکیل سلول‌های هموگلوبین که اکسیژن را به خون حمل می‌کنند و از سلامت قلب محافظت می‌کنند، ضروری هستند.
  • یکی دیگر از خواص شیره انگور جلوگیری از لخته شدن خون است که خطر سکته را کاهش می دهد.
  • یکی از مزایای شیره انگور این است که قندهای طبیعی موجود در آن به سرعت هضم می شوند و به بدن انرژی می دهند.

 

انگور به دلیل محتوای آن، خون را رقیق می کند، از بسیاری از بیماری های ناشی از فشار خون بالا، بیماری های قلبی و واریس پیشگیری می کند. به بیماران، به ویژه کسانی که از لخته شدن خون و بیماری های عروقی رنج می برند، توصیه می شود روزانه شیره انگور ملایر بنوشند. خواص شیره انگور آنقدر زیاد است که نمی توان آنها را برشمرد.

 

به دلیل داشتن پتاسیم بالا، فشار خون بالا را کاهش می دهد

 

این یک درمان عالی برای یبوست است. شیره انگور ملایر به عنوان یک ملین طبیعی عمل می کند، به خصوص زمانی که با صبحانه مصرف شود. هنگامی که به طور منظم مصرف شود، یک درمان برای یبوست مزمن است.

شیره انگور ملایر برای بسیاری از مشکلات سلامتی مانند سرطان سینه و سرطان روده بزرگ بسیار مفید است. آنتوسیانین ها و پروتونوسیانین ها رشد سلول های سرطانی را کند می کنند. شیره انگور ملایر منبع خوبی از انرژی است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

 

خواص ضد التهابی دارد و اثرات شیمی درمانی را کاهش می دهد

 

  • با تقویت حافظه خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد.
  • برای عفونت و التهاب بسیار موثر است.
  • این غذا برای بیماران دیابتی مفید است. مطالعات زیادی وجود دارد که حساسیت به انسولین را نشان می دهد. پلی فنول های موجود در شیره انگور خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد و به آرامش رگ های خونی برای حفظ جریان خون و عملکرد مناسب کمک می کند.
  •  

 

مضرات شیره انگور در طب سنتی

 

شیره انگور فواید زیادی دارد، اما بسته به خصوصیات بدنی افراد و نحوه مصرف آن می تواند اثرات ناخواسته ای داشته باشد. با توجه به اینکه طبع این شهد خوراکی گرم و گرم است، بنابراین مصرف زیاد آن در افراد گرم مزاج باعث غلیظ شدن صفرا و در نتیجه سردرد، افزایش دمای بدن و ایجاد جوش در بدن می شود. صورت و بدن برای درمان این بیماری ها می توان از دانه های ریحان یا میوه های تازه و خنک استفاده کرد. علاوه بر این، علیرغم وجود مقدار زیادی شکر در این آب میوه، مصرف آن برای دیابتی ها توصیه نمی شود. وجود کالری زیاد در شیره انگور می تواند در افراد کم تحرکی که به طور منظم ورزش نمی کنند، منجر به چاقی و افزایش وزن شود و این افراد بهتر است این ماده غذایی را در حد اعتدال مصرف کنند.

 

مقدار مصرف و بهترین زمان مصرف شیره انگور

 

مصرف نرمال شیره انگور ملایر از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای بزرگسالان 1 تا 3 قاشق چای خوری و برای کودکان 1 تا 3 قاشق چایخوری در روز مقدار مناسبی است، اما میزان کل مصرف کاملاً به ذائقه افراد بستگی دارد و باید توجه داشت که به دلیل تند بودن و داشتن قند زیاد. انگور آبدار، افراد دیابتی و گرم مزاج باید این شیره را زیاد مصرف کنند.

 

خرید شیره انگور اصل

 

زمانی که به دنبال خرید شیره انگور اصل هستیم، در واقع بهترین شیره انگور موجود در بازار را که همان شیره انگور ملایر می باشد را می خواهیم. در همین بخش آدرس فروشگاه اینترنتی برای خرید شیره انگور خانگی و بی نظیر را برایتان قرار دادیم.